Wednesday, 12 September 2012

5 Makanan Paling Menjijikkan Di Dunia



hoi hoi ..
:) 

*my dujun dekat atas tuh :))) * 

tengok tittle !!!
5 MAKANAN PALING MENJIJIKKAN DI DUNIA 
mybe ramai dah tahu ...
isha saje nak share about that...

1 - balut (combodia)


Telur-telur ini sengaja dibiarkan hingga embrio di dalamnya mulai wujud. Kemudian dimasukkan ke dalam air mendidih. Memakannya dengan diberi garam sedikitMakanan ini digunakan untuk suatu upacara di daerah tempatan.

*geli geli geli geli sesangat tengok bende ni... rasa macam nak muntah rainbow jeee*

2 - Black Pudding (England)


Sosej yang dimasak dengan darah, lalu membeku ketika disejukkan. Ini adalah makanan untuk sarapan pagi.

*makan darah untuk sarapan pagi ? what ? dah la bentuk macam belut... isis dia pulak diamasak dengan darah.. ya allah...*

3 - Baby Mice Wine (Korea) 


Ini adalah minuman tradisional Korea dan China yang digunakan untuk kesihatan. Minuman ini dibuat dengan cara memasukkan hidup-hidup anak tikus yang baru lahir dan belum terbuka kelopak matanya ke dalam botol sake.

*ya allah ya tuhan ku... ni lagi lah geli.. tikus tuh tak ada bulu lagi dah masak untuk jadi makanan ! dah lah hidup!! kesian nyaaa.... *

4. Scrapple (Amerika)


Inti roti ini adalah semacam agar agar yang dibuat dari bahagian tubuh babi (bibir, moncong, atau bahagian organ lain) yang dimasak sebentar lalu dituangkan dalam cetakan untuk mengeraskan

*ok... its BABI... sooo.. faham faham jela.. dah terang lagi bersuluh its HARAM ! *

5. Surstromming (Sweden)



Ikan yang dibusukkan di dalam tin dalam jangka waktu yang lama. Mereka mengatakan bahawa baunya sangat membangkitkan selera.

*ikan dah la busuk.. then simpan lama2 lah pula.. adoiii... bau yang sangat membangkit selera ? ya allah.. dorang tak de rasa nak muntah ke ? haih *


apa pendapat korang ?

SEMUA MAKANAN DI ATAS ADALAH HARAM !!!
DONT TRY THIS AT HOME !!!

komen komen komen tau :) 

bye bye bye :)

Thanks Sebab Baca Entry Isha . LIKE sikit and say Oyeah !